si cantek & kachak ;)

Tuesday, October 25, 2011

al-kisah si pembuli

Assalamualaikum.

al-kisah tersebutlah kisah seorang usu yang perlu menjaga anak-anak saudaranya setiap petang hingga ke waktu tidur, taib. okay, tugasan aku sepanjang cuti ni adalah, ambil twins dari nursery(jam 6), bagi makan, tengok diorang main, mandikan, siapkan susu-susu diorang, tengok diorang main lagi. sebab ibu diorang balik petang yang amat.

beberapa hari ni, angah aku pergi bangkok, urusan kerja, anak-anak dia si huzaifah dan nadia tinggal kat umah uda, ma aku jaga. and lately, twins pulak, terutama rania suka buli nadia, kesian budak tu. aku tak tahu lah, lepas aku cakap dia good girl hari tu, sekarang dia jadi sangat aggressive. stress sekejap aku ni. 

aku perhatikan, twins balik dari nursery je, beberapa minit kemudian.... nadia dah terjerit bagai, melarikan diri dari twins. FYI, nadia ni halus je budaknya, bukan makhluk halus, tetapi kecik orangnya, walaupun dah 2 tahun lebih umur dia, tapi kalau korang tak pernah tengok dia, dan dengar suara dia, mesti korang tak terfikir yang dia tu kecik. tak macam aku, suara sebesar badan ~_~

okay, back to the story, antara rania dengan rayyan ni, rania la yang paling...(aku tak tau nak discribe macane), dia yang aim nadia gila-gila, pantang orang tu leka, dia rampas pacifier nadia, campak jejauh, aduh, aku tak tahu la apa dendam kesumat dia kat orang tu tah. rayyan kadang-kadang je masuk campur dan buli bersama. dan aku tengok, nadia agak baik lah dengan rayyan sebab orang tu tak buli dia macam rania.

rayyan dengan rania pun tak kurang juga buli sesama sendiri, contoh, rayyan tarik rambut rania, cubit rania, tarik baju rania sambil berlari, rania pula, cekau muka rayyan, semua bahagian badan rayyan pun dia boleh gigit, tangan, kaki, perut, belakang(konon peluk dari belakang sambil membonceng motor menan diorang), seram juga lah aku tengok bila diorang ni bercekau. 

nadia dengan rayyan kalau kena marah sikit terus melalak, merajuk, merengek. tak macam rania, muka maintain tak bersalah sambil tangan masih berjalan mencekau etc. series, muka sangat cool, like nothing happen! 

ini lah ketua yakuza kecil, lihatlah dunia, betapa ganasnya beliau.
mamat tu sedih sebab rania peluk dia dari belakang, fobia. dan nadia.

p/s ; untuk anak-anak sedaraku, kalau korang baca bila dah besar nanti, jangan marah pula, bersyukur lah ada orang macam usu ni nak mendokumentarikan kisah korang :)



No comments:

Post a Comment