si cantek & kachak ;)

Saturday, November 26, 2011

salam ma'al hijrah 1433H

assalamualaikum.

credit to pakcik google


salam ma'al hijrah buat semua muslimin dan muslimat yang masih diberi peluang untuk hidup di tahun baru ini, semoga kita dapat berhijrah dari miskin ke kaya, dari sakit ke sihat, dari kurus ke gemuk, eh, gemuk ke kurus, dari bebal ke bijak, dari malas ke rajin, pokoknya, dari buruk ke baik lah!

orang selalu sebok nak pasang azam baru bila masuk tahun baru masihi, tapi aku nak buat azam baru untuk tahun baru hijrah kali ni. lagipun aku dah start semester baru. maka, aku berazam untuk ;

-tak tinggal solat lima waktu, serta ganti solat2 yang tertinggal.
-baca ayat Quran, at least 2 ayat setiap hari.
-tak ponteng kelas tanpa sebab.
-kurangkan makan(hopefully)
-rajin belajar(hopefully)
-berfikir dengan betul sebelum buat apa-apa keputusan lepas ni.

dan banyak lagi sebenarnya, tapi slowly la der -,- harap-harap, Allah permudahkan urusan aku tahun ini, kuatkan iman aku, lindungi aku dari hasutan syaitan yang direjam, amin ;)

1 comment:

  1. 5 Classic Stainless Steel T-Shirt designs on the web
    Classic Stainless Steel T-Shirt titanium hair designs on babyliss pro titanium straightener the web. titanium septum jewelry We've created the perfect T-Shirt for our guests, and this one is for titanium price per pound us. edc titanium

    ReplyDelete