si cantek & kachak ;)

Thursday, March 10, 2011

'i am legend' (review)

assalamualaikum.


ever watch this movie cast by Will Smith? i know that maybe i'm the last person who watch this movie, my bad. actually i wanna watch this movie badly cuz my sis told me that this movie was awesome, and, yes, it was awesome.




okay, bagi sesiape yang tak pernah tengok muvie ni, meh aku ceciter sikit la.


kononnya, pada masa akan datang, ade saintis yang menjumpai penawar bagi penyakit yang tiade penawar pada masa sekarang ni iaitu kanser@cancer.


tetapi, penawar tu rupenya mempunyai side effect, ia dikire sebagai man-made virus, sebab saintis yang cipta. ia menjadikan manusia yang tiade immune terhadap virus tersebut, ter'effect' same.


effect nya adalah, mereka yang terjangkit, menjadi 'darkseekers' iaitu pemburu malam@gelap, mereka juga manusia yang tiade langsung sifat manusianye, menjadikan darah sebagai makanan, tidak boleh terkena sinaran UV(dah macam vampire pun ade, tapi berfisikal seperti zombie)


so, military virologist Lieutenant Colonel Robert Neville (Will Smith) yang kematian isteri dan anak, menjadi orang terakhir yang sihat dan normal di New York City tersebut. dia bersama seekor anjing belaan keluarganye.


Robert Neville ni sentiase membuat kajian dan cube mencari penawar bagi virus ni, so, macam macam dah dia buat. 


scene yang sedih dalam cerita ni;


anak dan isteri Robert Neville ni mati kerana helikopter yang mereka naiki untuk ke tempat selamat, meletup apabila berlanggaran dengan sebuah helikopter yang hilang kawalan akibat diserang dengan manusia yang telah ter'effected'.


Robert Neville ni terpakse bunuh anjing dia yang telah ter'effected' kerana menyelamatkan dia dari diserang anjing lain yang telah ter'effected. (paham?)


Robert Neville ni bercakap dengan patung dekat dalam sebuah kedai DVD@VCD, dan merayu kat patung tu balas ape yang dia cakap(sebab dia dah takde kawan untuk bercakap)


at last, Robert Neville korbankan nyawa dia untuk selamatkan legacy dia yang berada di luar New York City, dan dia menjadi seorang LEGEND. T_T


p/s ; bayangkan korang kat tempat dia, sedih siot, takde kawan lansung.

No comments:

Post a Comment