si cantek & kachak ;)

Wednesday, June 22, 2011

maaf bermaafan

assalamualaikum.

cik A : aku nak mintak maaf, aku tau aku salah, aku memang kejam giler dekat kau, aku pun tak tau nape aku wat camtu. bla bla bla.

cik B :.................(silence is not an acceptance*)

situasi diatas adalah contoh, tiada kena mengena dengan yang sudah selamat atau masih selamat. dan, siap aplikasikan apa yang aku belajar dalam subject 'law' tu.



for some reasons, we are easy to accept apologies, and for some reasons we are not easy to accept an apology.

bila seseorang tu pernah lalui situasi yang sangat menyakitkan jiwa peraasaan dan juga hati, korang rasa dia nak ambil risiko lalui benda tu lagi ke ? korang pon tanak kan ? unless korang memang tiada perasaan(not counted).

okay, aku sendiri pernah lalui laaa.

orang yang super baik dengan aku, marah gila viva kat aku atas reason yang aku dan jugak kawan aku yang lain rasa aku tak buat.

dan bila dia mintak maaf, my heart was not accepted the word 'maaf'. i just can't );

and only time can be the cure. and now, we are't closed, we just 'biasa biasa saja'

kalau rasa aku jahat, maaf la, i am :)

kawan aku ada cakap, 'yang meminta maaf tu lebih elok, tapi nak memaafkan tu bukan kerja mudah' even orang cakap, 'i can forgive but i can't forget'. macam tak ikhlas je kan. hehe.

dah bye :p

No comments:

Post a Comment