si cantek & kachak ;)

Wednesday, November 17, 2010

selamat hari raya haji, korban, dan eidul adha

salam guys (",)
selamat menyambut eidul adha bersama keluarga, rakan-rakan, mungkin juga kesorangan. moga kita sama-sama dapat meghayati kisah disebalik hari raya korban ini, amin~(make sure you guys already knew the history). raya haji tahun ni sangat berbeda, bukan saje tak beraya di johor, tapi menu untuk hari raya ni pun lain sesangat.

 selalunya, menu kewajipan adalah seperti, ketupat, rendang, lodeh, ayam masak merah, sambal kacang, dan lauk-lauk raya yang common. but today, we decided that we gonna eat nasi briyani and a simple dessert, which is custard trifle(you can google it). for sure nasi briyani ma yang masak, and bawang goreng made by uda lah, and custard trifle made by angah. aku pula buat hape? ouh, aku lah pengelear rumah yang bersepah lagi(lepas pindah haritu diorang tak habis kemas lagi, kerja kan? sigh*) then, lepas kemas-kemas dan kemas(macam la clean and clear sangat) aku adalah orang pertama yang merasmikan makanan dulu!

 ye, aku teruskan hasrat untuk makan tanpa menghiraukan alam sekeliling, ma siap berpantun bila aku cakap nak makan dulu, pantunnya berbunyi ; kong-kong kak, tempurung bulu-bulu, nasi belum masak, si pekung(sepatutnya si pekak, tapi suka hati dia je mengubah) makan dulu. aku bukan lah si pekung atau si pekak seperti diatas, sebab aku makan bila nasi dah masak :) lepas makan, mengemas dapur lak, -_-" banyak juga kerja aku ye. lepas tu, best part, tidur tanpa menghiraukan tetamu datang beraya, bukan orang datang nak jumpa aku pun. heheeee~

nasi briyani ayam!

tak sempat nak hamik pitcha trifle buatan angah, sebab aku bangun je dah selesai, sadakallah!

p/s ; jangan tiru aksi ni dirumah(tidur bila orang datang, dan malas nak snap pitcha dan memuat naik sendiri, banyak kerja tu!) tak elok! haahaha~




No comments:

Post a Comment