si cantek & kachak ;)

Monday, November 29, 2010

yummy salad !

siapa tak suka makan sayur? dush3x(tumbuk orang tu) sayur bagus untuk kesihatan tahu!(eceh) seriously aku memang suka makan hampir semua benda yang boleh dimakan dan halal, tersenarai juga sayur(kecuali yang pahit-pahit sangat example; pucuk betik), 'ouuh vegetable, my dish would not complete without you'  ); 

okay, tajuk entri pun dah 'yummy salad', so, obviously aku nak story-mory pasal salad kan! salad ni nama sebenar untuk sebuah menu, dan sayur yang korang panggil salad tu sebenarnya lettuce, tapi orang melayu dah officially pulak letak nama salad, so salad lah jadinya.(paham tak? ke belit-belit? errr..) 

 I
II

banyak lagi jenis-jenis lettuce ni, aku cuma highlight yang selalu aku makan je, dan kat bawah ni adalah antara actor dan actress(bahan-bahan) lain yang akan menjayakan sebuah filem(menu) bertajuk salad oleh director(creator); amanina mohtar;

 tomato cherry 
 dried cranberry 
 honey bee 
 chicken popcorn
 olive oil
lemon

sebut semua bahan-bahan di atas ala-ala jamie oliver cakap(british slang) 'just little bit olive oil, lemon juice and honey'  (sebut 'little' macam ni; li el) hehehe. seriously, adik-beradik aku, termasuk parents kami pun sesangat menyukai salad! selalu sangat salad ni jadi snack kami waktu lepak-lepak bersama. banyak lagi jenis salad yang kami suka buat dan makan, contoh; salad kentang, apple salad, salad itu, salad ini(hah, aku dah lupa).

haaaa dressing salad pun ada macam-macam cara dan bahan lain nak buat dia, tapi yang selalu guna yang kat atas tu lah(olive oil, lemon juice) dan kalau malas tahap gaban, guna je thousand island dressing, pun terangkat jugak! bagi yang tetap tak boleh terima salad seadanya, dah la, suka hati korang lah nak cuba ke tak! sekian, trimas ;)

p/s; tetap rasa yang kakak-kakak buat lagi sedap dari yang aku buat(orang buatkan kann)




No comments:

Post a Comment