si cantek & kachak ;)

Monday, December 6, 2010

alahai tangan -_-"

memasak bubur untuk twin, tergolong dalam tugas harian(kerja bibik) sebab dah deal dengan uda bagi mendapatkan mystery gift as reward jika bersetuju melakukannya(ikhlas la kot) beberapa hari lepas, ketika menjalankan tugas specific seperti di atas, sebahagian kecil kulit tangan atau lebih fokus, jari manis tangan kanan aku terpercik dek lahar bubur yang tersangat lah panas, tak sempat la pulak nak pergi lalukan kat air paip atau buat apa yang patut, duk biar la camtu sahaja, keesokan hari, nah, hasilnya adalah seperti aku memakai batu delima kecil yang sedikit senget di jari manis tanpa sebentuk cincin(boleh bayang tak?) ha, maka, cacat sikit tona warna kat tangan kanan ni -_-'

tadi cerita tangan kanan, ni tangan kiri pula, seperti biasa(biasa jugak lah), hari ahad akan meluangkan masa untuk mengikut sesiapa pun keluar sama ada sekadar window shopping atau shopping benaran, so, sebagai bukan pemandu, adalah dimestikan aku sebagai pembuka dan penutup pagar rumah. masa pergi tiada kecederaan(alhamdulillah), masa pulang(nauzubillah) 'arghhhhh!!' aku terjerit dalam hati walau muka masih macho kerana tangan kiri tersepit pada selak pagar disebab selak pagar tu ketat sangat, check tangan, biru macam urat dah pecah kat dalam. alahai tangan -_-"

p/s ; careless sangat ke aku ini? atau sudah tersirat di luh mahfuz(err, betul ke?)



No comments:

Post a Comment