si cantek & kachak ;)

Monday, December 13, 2010

diari dan blog

hye dan salam ;)
siapa kat sini mencatat sejarah di dalam buku kecil atau besar, comel, menarik dan sebagainya, setiap hari? itu korang namakan diari kan? mungkin tak ramai dah yang buat macam tu lagi sebab dunia dah maju, zaman dah berubah, umat manusia dah tanak guna buku, semuanya menggunakan gadjet yang canggih manggih, konon nak selamatkan pokok dari ditebang.

bukan nak mengarut, jauh sekali mencarut. bukan nak bagi pendapatan, cuma nak bagi pendapat yang aku tak berapa nak setuju bila orang cakap kita tak perlukan diari bila dah ada blog. blog is for public view, but diary only for our own, diary is our private writing, don't you guys think so? even dalam blog pon kita boleh nak buat private if we want, tapi mana nak seronok kan kalau tulis blog semata untuk diri sendiri, sharing is loving kan. tehee~

so, apa-apa yang kita rasa private, takleh share ngan orang, takleh gak nak pendam mendendam, kita curahkan lah dalam diari. tanak cuba? kalau cuba, nanti buat collection, dah tua-tua baca balik. aku amik contoh dari kakak-kakak aku je, diorang kan dah tua, haha. dulu masa diorang muda belia mcam aku, wajib kot tulis diari ni. pastu sekarang, aku yang baca diari diorang yang dulu tu macam baca buku cerita!



kebaikan diari ; tak payah bukak lappy, pc dan sepisis dengannya, jimat letrik, tak perlukan letrik atau kuasa solar, mudah dibuka dimana-mana, dan banyak lagi ;)

keburukan diari ; dari pokok(tepakse tebang pokok la), mudah hilang ;p

p/s ; aku pun baru nak start tulis diari tahun 2011 ni ;) (tanpa diari, terkuburlah sejarah-amanina) peace yaw!

No comments:

Post a Comment