si cantek & kachak ;)

Thursday, December 23, 2010

brunch untuk diri sendiri ;)

assalamualaikum..

sedar tak sedar dah hari khamis hoi, lagi beberapa hari dah nak mula semester baru, mana tak sedarnya, dekat separuh atau lebih masa cuti dok menyelammi alam mimpi je kejenye! teheee.. dah memang tu hobi aku untuk masa lapang, sedangkan masa tak lapang pon kalau tak ade apa-apa melintang depan aku, aku yang melintang(tidur) lalala~

okeh, disebabkan ketiduran berpanjangan, maka, tiada lah breakfast dan ditukarkan kepada brunch(breakfast+lunch) kan. benda yang tak berapa nak elok lah yang rajin terbuatkan, diulang, terbuat! sememangnya tak elok tidur lepas subuh kan. tapi cuaca pagi yang seakan akan menggalakkan kita tidur tidur dan terus tidur.

masa tengah tidur, dalam hati tertanye, biler la nak tengah hari, biler la nak tengah hari, sekali tengok jam, ha kaw, nak dekat jam 1PM ok, bukan kumpulan korea 2PM tu! sebab ape? sebab cuaca yang tak melambangkan ketengaharian lansung! macam forever is morning okay!

eh eh.. berbalik kepada brunch, aku dah letak nasik dalam rice cooker biar mende tu yang masak bukan aku, pagi-pagi lagi sebenarnye, mesti lah bangun tengah hari je nasik dah masak kan, tapi bukan tu brunch aku cuz malas masak lauk. bukan de orang nak makan pun kalau aku masak sedap, diorang balik malam(alasan mesti kukuh) so, aku keluarkan sweet corn frozen, baked bean, daging burger dan telur 2 biji.

aku goreng jagung frozen menggunakan butter, begitu juga telur, goreng daging burger tayah gune minyak cuz minyak dari daging tu pun akan berlinangan bila letak daging tu atas fried pan, siap aku perah daging tu guna tisu lepas goreng sebab keminyakan yang terlampau, baked bean je tayah buat pape, cuz dia da de dalam 'sos tomat'(orang indon cakap la) hasilnya, tadaaa ;

presentation yang ala kadar by the name who unnecessary to mention ;)

p/s ; pelik? semua makanan pelik-pelik terturun dari kakak-kakak aku, sekian trimas ;)

No comments:

Post a Comment