si cantek & kachak ;)

Wednesday, December 15, 2010

i'm their's aunt la !

tengah hari, tolong abang ipar aku bawak twin pergi klinik sesama, uda aku kerja *laki dia kerja sendiri, jadi aku lah mangsa keadaan disini. adess, bukan tak nak, tapi aku tahu keadaan akan jadi begini ;

masuk je dalam bilik dokter tu, abang ipar aku pegang rayyan duduk sebelah meja dokter, manakala aku yang pegang rania pula duduk berdepan dengan dokter. dokter tu tanya itu ini aku buat tak pandang je muka dokter tu(f.y.i, dokter tu lawa dan muda) biar abang ipar aku yang jawab. 

benda yang aku dah jangka akan terlintas kat kepala otak depa 'aku mak/mama/ibu/umi kepada twin tu' adoila, aku tau la badan aku macam mak orang, tapi muka ni comel apa *terpaksa perasan untuk mengkaburkan mata musuh! lain kali tanya arr dulu 'ni anak awak ke?' apa daaaa...

pastu dokter tu cakap 'ouh, patut lah dia tak tengok muka aku, bukan mak diorang rupanye' sambil tersengih, tapi aku akui la dokter tu santek, lawa, muda, sempoi, siap boleh cakap 'korang ni memang nak kena cubit' sambil buat tangan macam nak hantukkan kepala kitorang(memang lain mulut dari tangan) sebab tak tahu details bout twin, almaklumlah, kitorang bukan mak budak-budak tu. tehee~

yang kenot go sesangat, pembantu dokter tu boleh lak cakap 'ouh, twin sepasang ye? muka diorang lain kan, sorang macam mama, sorang macam ayah kan.' mama tu aku la maksudnya berdasarkan situasi ketiadaan ibu mereka pada waktu itu, adess la, lagi sekali! ha, keje kau bang, terangkan kat dia cepat!

lepastu kitorang keluar, nak gi kaunter, nak bayar, abang ipar aku ni mintak resit, orang tu tanya 'nak letak nama sapa?' abang ipar aku cakap 'rozita mohtar' akak tu leh tengok aku smabil cakap 'ouh, mak diorang ek?' aku dengan muka tak rela terus memandang tempat lain, adoila, bang, keje kau lagi untuk ekspelen!

soooo, nak ditekantubikan di sini, akaq muda lagi la!! menci menci menci taw!! 

No comments:

Post a Comment