si cantek & kachak ;)

Thursday, December 2, 2010

acne and pimples !

siapa tak ada sekelumit pun jerawat dekat muka atau mana-mana bahagian kulit dia? susuk apa korang pakai ha? errr, wuduk je? okeh-okeh(terkesima jap) even aku bukanlah 'penjerawat tegar'(banyak jerawat) tapi masih jugak ada jerawat sebijik dua dekat kawasan muka ni. black serta whitehead tu, tak boleh nak kira kot! tehee~ actually, pimples itself comes from clogging oil in our skin pores. nak control cemana kan? kurangkan makan makanan berminyak la kot(boleh ke?) lalala~

bepop(salah satu watak dalam lawak kampus)

alhamdulillah la takda jerawat sesihat jerawat-jerawat bepop ni! pencuci muka apa korang pakai? aku pulak da cuba macam-macam jenis pencuci muka, paling aku suka guna, scrub facial cleaning(apa-apa brand la) asal scrub, sebab lepas guna, kulit muka ni rasa licin, selicin kulit bayi(ye ke?) ;) tapi uda aku cakap scrub boleh digunakan three times per week je! tapi aku hentam je hari-hari ;) hope there's no effect on my face lah!

p/s ; kawan aku cakap, aku makin putih? nak tips? tip nya : jangan keluar rumah!  hahaha

2 comments: